תיאום מערכות וזיהוי התנגשויות

תיאום מערכות וזיהוי התנגשויות BIM 

תכנון מבנים בתלת מימד בעזרת מודל BIM הוא כלי יעיל ואפקטיבי בתכנון מבנים, וחברות ההנדסה המתקדמות עוברות לשימוש במודלים אלו על מנת לתכנן מבנים ברמת פירוט גבוהה. כך ניתן להימנע מהתנגשויות ומפספוסים שיאלצו את צוות הבנייה לבצע שינויים ותיקונים בלחץ זמן, תוך כדי תהליך הבנייה. כחברה השואפת לספק ללקוחותיה את השירות הטוב והמתקדם ביותר, חברת BSE מספקת שירותי תכנון מערכות וזיהוי התנגשויות BIM.

מודל פתוח וזמין

מודל BIM נבנה במיוחד כך שיהיה זמין ומובן עבור כל המתכננים הרלוונטיים במסגרת הקמת המבנה שבו מדובר. כך יכולים כל הצוותים לעבוד תוך שיתוף פעולה על אותו המודל, בין אם בפגישה פנים אל פנים, ובין אם אונליין, באמצעות האינטרנט. אחד היתרונות הבולטים של מודל BIM הוא שהוא מאפשר לצוותים השונים לפתור בעיות והתנגשויות תוך שיתוף פעולה פורה, בטרם החלה הבנייה.

איתור התנגשויות

תוכנת BIM מסוגלת לאתר נקודות שבהן מערכות ואלמנטים שונים מתנגשים זה עם זה. במקרה של איתור התנגשות המערכת תתריע עליה, ותציין את מיקומה. כמו כן, מערכתBIM  יודעת לעבוד על פי סדרי עדיפויות, כך שבמקרה של התנגשות בין שתי מערכות שונות, התוכנה תדע להצביע על המערכת שאותה מומלץ לשנות. ניתן להגדיר את הדרך שבה אתם מבקשים שהמערכת תציג את ההתנגשויות, וכן לקבוע סדרי עדיפויות עבור המערכות השונות במבנה המתוכנן.

שיתוף פעולה

עבודה בעזרת מודל BIM תהיה יעילה יותר ככל שהצוותים המתכננים ידעו לתקשר זה עם זה, ויצליחו לשתף פעולה. בדרך זו עבודה בעזרת מודל BIM תורמת להתנהלות פורייה ותקינה של צוותי התכנון, ומלמדת גם את צוותי העבודה של הלקוח לעבוד בשיתוף פעולה פורה.

חיסכון ודיוק

עבודה בעזרת מודל BIM חוסכת זמן וכסף היות שהיא מסייעת לפתור בעיות תכנוניות טרם תחילת הבנייה. תכנון נכון ומדוקדק ימנע הוצאות בלתי צפויות על התמודדות עם כשלים בתכנון, וכן ימנע עיכובים כתוצאה מטעויות אלו. הודות לשימוש במודלים תלת ממדיים של BIM, ניתן כיום להשלים ביצוע פרויקטים של בנייה במועדם, ולטפל בכל בעיות התכנון מראש, לפני שרטוט תוכנית הבנייה הסופית והעברתה לקבלני הביצוע.