פיתוח תוכן BIM

פיתוח תוכן BIM 

תכנון בנייה בעזרת מודל BIM מאפשר איתור בעיות תכנוניות, יצירת אינטגרציה בין המערכות השונות, ותיאום בין המתכננים השונים. בנוסף על כך, מודל BIM מאפשר ביצוע תיקונים, הפקת דוחות ושרטוטים לקבלת היתרים, ועדכונים שוטפים של המידע על ידי כל משתתפי הפרויקט המורשים לכך. זהו השלב הבא בתכנון בניינים, והיתרונות בו רבים. משום כך, בחרנו בחברת BSE להתמקצע בתחום פיתוח ותכנון מודלים של BIM עבור פרויקטים שונים של בנייה.

התהליך

תהליך פיתוח המודל מתחיל באיסוף המידע הרלוונטי מן הגורמים המתכננים השונים. מידע זה כולל תוכניות בנייה, שרטוטים, חתכים שונים, תוכניות אינסטלציה, תוכניות מערכות החשמל, תוכניות המיזוג וכיבוי האש וכל תכנון ושרטוט נדרש אחר. לאחר איסוף המידע, אנו מארגנים אותו בהתאם, כך שניתן יהיה להפיק ממנו דוחות וטבלאות נתונים, וכן לצפות במודל הבניין בתלת מימד. הצפייה במודל התלת מימדי מאפשרת איתור בעיות תכנוניות, ובמקרים שבהם קיימת התנגשות בין מערכות שונות, מערכת BIM תתריע על ההתנגשות ותצביע על מיקומה, כך שניתן יהיה לתקנה. לאחר בניית המודל, הוא מופץ לגורמים המתכננים השונים, שיצפו בו ויאתרו שינויים והתאמות שיש לבצע. בסיום התהליך, יהיה בידיכם מודל משולב, המכיל את כל הפרטים והמערכות, שעברו סנכרון והתאמה, ותוכלו לגשת לבנייה עצמה בראש שקט, בידיעה שתכנון המבנה הוא ללא רבב.

יתרונות העבודה עם מודל BIM

ענף הבנייה סובל מתופעות של פיגורים, אי עמידה בלוחות זמנים, התנגשויות בין תכנוני המערכות השונות, וחוסר תיאום בין הגורמים השונים המעורבים בפרויקט. מודל BIM מאפשר יצירת תיאום בין כל המתכננים, קיום דיאלוג מפרה במקרים שבהם יש התנגשויות, ופתרון בעיות תכנוניות לפני תחילת הבנייה. כך ניתן לחסוך בזמן יקר, שעלול היה להתבזבז לחינם אם הטעויות היו מאותרות לאחר שהחלה הבנייה. בנוסף על כך, מודל BIM מאפשר לכם להפיק כל דוח וכל טבלה שתזדקקו להם, על סמך הנתונים שהוקלדו במערכת. כך כל הפעילות הבירוקרטית של קבלת היתרים והגשת תוכניות בנייה הופכת לפשוטה, לנוחה, ולמהירה יותר. יתירה מכך, בכוחה של מערכת BIM לאתר ולהתריע על התנגשויות בעצמה, וכך אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהמבנה מתוכנן כראוי מא' ועד ת'.

כתיבת תוכנית למימוש BIM